maanantai 17. elokuuta 2015

Road Trip


Arkansas, Missouri, Kansas, Iowa, South Dakota, Wyoming, Colorado ja noin 4600 kilometriä
Mulla on nyt reilu viikko takana uudessa maassa, uudessa kodissa ja uudessa perheessä. Elämä täällä on alkanut sujumaan ihan hyvin ja yllätykseksi mulla ei ole ollut suurempia ongelmia kielen kanssa. Arkielämästä en osaa vielä erityisemmin kertoa, sillä kulunut viikko ollaan reissailtu ympäri Jenkkilää ja tehty kaikkia special juttuja. Toivon, että arkikin alkaa sujumaan ihan hyvin. Mun perhe vaikuttaa ihan mukavalle ja todella huolehtivaiselle. (Ajoittain jopa liian mukavalta tällaiselle hieman ujolle suomalaistytölle. Loputtomat rakkaudentunnustukset ja kehut vaativat vielä totuttelua...) Erityisesti minä ja mun host-sisko, Lara, tullaan todella hyvin toimeen. Sijoitustiedot saatuani jouduin vähän sulattelemaan ajatusta toisesta vaihtarista samassa perheessä, mutta nyt se on osoittautunut todella hyväksi ratkaisuksi.

Kuten jo edellisessä postauksessa kerroin lähdettiin viime lauantaina roadtripille. Päämääränä meillä oli maailman vanhin kansallispuisto, Yellowstone, joka sijaitsee pohjoisessa Wyomingin osavaltiossa. Matkan varrella käytiin myös Mount Rushmorella ja Devils Towerilla. Pelkästään matka Yellowstonelle oli google mapsin mukaan 2116 kilometriä, eli autossa tuli istuttua todella paljon. Päivittäin matkustettiin noin 5-8 tuntia riippuen mitä muuta meillä oli ohjelmassa. Yöt nukuttiin aina hotelleissa/hostelleissa.

Sekalaisia kuvia reissun varrelta! 1. Kolmannen yön kylä. Toi oli sellainen ihana pieni kylä keskellä vuoria 2. Mä ja sisko tärkeinä! 3. Maissipalatsi. Siis toi oli kokonaan maissista, how cool!? 4. Näillä on buffetissa suklaaputous, olin erittäin onnellinen!
2&3. Devils Tower 4. Otin vuoden luontokuvan (ja rakastuin preeriankoiriin)

Mount Rushmore

Yellowstone ja Biisonit

Yellowstone. Jos teillä on ikinä mahdollisuus niin käykää! Toi on ihan hullun hieno paikka!

Vielä yks Yellowstonelta

Reissu sujui kaiken kaikkiaan todella hyvin, vaikka välillä autossa istuminen alkoi väsyttää. Nähtiin tosi paljon kaikkia hienoja paikkoja joita tuskin muuten olisi tullut nähtyä. Lisäksi reissun aikana oli hyvin aikaa tutustua perheeseen.

Huomenna mä aloitan koulun. Jännittää, mutta enemmän olen vain innoissani. Odotan tosi paljon, että pääsee tutustumaan uusiin ihmisiin, sillä eka viikko meni kokonaan reissussa. On myös tosi jännä nähdä millaista koulu täällä on ja miten se eroo Suomesta. Kirjoittelen varmaankin ensi kerralla koulusta ja miten on lähtenyt sujumaan, palaillaan!

Ps. Sain Iirikseltä viime viikolla snäpin legendaarisesta tykin vessasta, mäkin kaipaan teitä! Haleja sinne!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti